Adobe Flash jest rozbudowanym narzędziem umożliwiającym tworzenie wizualnych, interaktywnych zawartości graficznych.
Kurs uczy jak wykorzystać możliwości programu do tworzenia prostych, wektorowych oraz animowanych i interaktywnych elementów graficznych na potrzeby stron WWW.
Ramowy program kursu:
1) Środowisko projektowe
- oś czasu,
- panel Właściwości,
- narzędzia,
- scena,
- ustawienia dokumentu,
- miarki, siatki, linie pomocnicze.
2) Tworzenie prostych grafik
- wykorzystanie podstawowych narzędzi edycyjnych (Linia, Owal, Prostokąt, Ołówek, Pióro, Pędzel, Kałamarz, Wiadro z farbą, Gumka),
- zniekształcanie elementów graficznych, obracanie rotacyjne, odbicie lustrzane,
- Kolory i Gradienty,
- praca z tekstem,
- praca z obiektami: narzędzia do zaznaczania, transformacja obiektów, kopiowanie, grupowanie.
- praca z warstwami
- praca z symbolami.
- wykorzystanie grafiki spoza programu
- dołączanie dźwięków i wideo.
3) Tworzenie animacji poklatkowej
- korzystanie z linii czasu,
- tworzenie i usuwanie klatek kluczowych,
- zaznaczanie klatek,
- manipulowanie klatkami jednej warstwy,
- tworzenie prostej animacji poklatkowej,
- podgląd animacji,
- tryb przenikania i edycji wielu ujęć.
4) Tworzenie automatycznej animacji ruchu i kształtu z klatkami pośrednimi:
- płynna animacja ruchu obiektu,
- animowanie efektów kolorystycznych,
- animowanie z obracaniem i zmianą rozmiaru obiektów,
- animacja po ścieżce,
- animacja z metamorfozą,
- wykorzystanie animowanych masek,
- animacja kształtu wielu elementów,
- animowanie skomplikowanych kształtów.
5) Interaktywność z obiektami – podstawy ActionScript
- panel Operacje,
- dołączanie akcji do klatek,
- przypisywanie etykiet do klatek,
- podstawowe funkcje i zachowania,
- tworzenie prostych interaktywnych przycisków,
- dołączanie akcji do przycisków,
- korzystanie z Komponentów.
6) Publikowanie filmów w Internecie
- dodawanie animacji do kodu strony WWW,
- eksportowanie filmów do innych formatów,
- tworzenie preloadera.